Stisknutím "Enter" přejdete na obsah

35. ročník SHAHZADA CUP – 400 km

AKTUALIZACE 24.8.2015:

První den a prvních 80 km mají jezdci za sebou. Jak je v Austrálii pravidlem ve vytrvalosti, jezdci soutěží v rámci třech váhových (a jedné věkové) kategorií:

  • HW Heavy weight – 91 kg a více
  • MW Middle weight – 73 – 91 kg
  • LW Light weight – do 73 kg
  • Y Junioři

Na startu se sešlo 65 jezdců včetně 4 juniorů:

  • HW – 15 jezdců, 1 kůň vyloučen pro kulhání, časy od 6:46 – 9:17
  • MW – 25 jezdců, 1 nedokončil, časy od 6:29 – 9:18
  • LW –  21 jezdců, 3 vyl. (2 kulhání, 1 met), časy od 6:29 – 9:46
  • Junioři – 4, 1 vyl. (kulhání), časy od 7:04 – 7:32

V čele kategorie MW a celkově zatím nejrychlejší je obhájce loňkého titulu Ian Curtis na BLAKE´S HEAVEN´SUMMER WIND

Výsledky 1. dne: Shahzada1.pdf (64891)

V úterý startuje třídenní Minimaraton na 120 km, do kterého je přihlášeno 67 dvojic.

—————————————————————————————————————————————————————————————————————————

V pondělí 24. srpna odstartuje další významný vytrvalostní závod, tentokrát v Austrálii. Jedná se o jubilejní 35. ročník Shahzada Cup, náročný závod na 400 km australskou buší, horami i stepí, pojmenovaného podle arabského hřebce Shahzada. Na rozdíl od Mongolského derby účastníci závodu jsou jezdci se svými koňmi srostlí, ve svých servisních týmech mají vedle wranglerů fyzioterapeuty i podkováře a přestože soutěživost nechybí, vládne tu motto „Dojet znamená zvítězit.“ Základnou a startovním místem závodu je vesnička St. Alban.

V očích australské vytrvalecké veřejnosti jsou vítězi všichni, kdo závod úspěšně dokončí.

  • Závod je 5 denní, na 400 km,  s denní porcí 80 km, se dvěmi veterinárními kontrolami denně – jsou velice přísné.
  • Součástí Shahzada Cup je i Minimarathon na 120 km
  • Shahzada Cup byl vždy atraktivní i pro zahraniční jezdce, v roce 1999 zvítězil na koni australského chovu „Falah“ (Ralvon Reflex) šejk Mohammed bin Rashid Al Maktoum.
  • Trať je skutečným soupeřem – mnozí jezdci se na tuto vrcholnou zkoušku vytrvalosti připravují roky. Budou překonávat na severozápadě od Sydney hory v Národním parku Yengo, strmý skalnatý kopec k St. Albans, balvany, srázy, přechody přes řeku, stoupání a klesání v buši, požární stezky…
  • Na startu letošního 400 km závodu je 99 jmen včetně loňské vítězné dvojice 59letý Ian Curtis – BLAKE´S HEAVEN´SUMMER WIND , podílového araba po Glenallan Sureyn (čas 35:02) a držitelky Ceny kondice Marg Boland – ROSEBRAE CAMEO
  • Jolene Cole je dcerou Peter Cole, o kterém jsem psala v souvislosti se světovou šampionkou Yamamah. Dnes je to ona, kdo provozuje chov Kurrajong  Arabians, kde pilířem chovu byl hřebec Chip Chase Sadaqa. Jolene Cole pojede na BARIBO.
  • Čas startu první den je pevný, následující dny jezdci vyjíždějí podle svého uvážení.
  • Ze vzpomínek zakladatele závodu Halifax Hayes (zemřel v roce 2010): „Tenkrát bylo pro nás závodit na 400 km tak trochu záhadou. V jaké kondici mají koně být? Jak je krmit a jaké dávky? Bude potřeba podkováře? Jakou výstroj? Jak to bude s jídlem, wrangler neumí vařit? Tenkrát tu byly tři závody velké závody – dva dvoudenní an 150 mil a stomílový Tom Quilty Cup. Pak jedna filmová společnost oslovila dlouholetého stewarda Tom Quilty Cupu, Chuck Stephense s nápadem uspořádat závod na 500 mil. Po mnoha a mnoha schůzkách nakonec prošlo 49 koní vstupní veterinární kontrolou a vyrazilo se ze Sydney na Melbourne (Yass) – 12 dní, dva dny odpočinku. Po 20 mílích veterináři vyřadili 12 koní, první večer odjelo domů asi 18 koní. Pro zbytek jezdců to bylo velké vystřízlivění. Šířily se dohady, že do Yass nedojede ani jeden. Ale příběh dopadl jinak – a jak to souvisí se Shahzadou? ze 14 jezdců, kteří závod dokončili, jich 7 patřilo do klubu v St. Alabamě… hodně jsme se toho naučili o vytrvalostním ježdění, spoustu jsme toho pochopili o našich koních a přitom nás to tak bavilo. I když to bylo těžké a vyčerpávající, našli jsme zde přátele. Mnozí  jezdci, kteří byli vyřazeni, nám pak pomáhali stejně jako organizátorům. Stejné to bývá i při Shahzada Cup…“
  • Značení tratě – inaugurační ročník 1981 přinesl do vytrvalostních jízd výhodný způsob značení tratě – zavěšením pestrých fáborků na stromech.
https://www.aeraspace.com.au
https://www.shahzada400.com/
https://www.facebook.com/events/1568567773395289/

Buďte první! Přidejte komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *